Aktuality

Časté dotazy zdravotních pojištěnců 3.díl

31.03.2014 Nová otázka, kterou pojištěnci zaslali Všeobecné zdravotní pojišťovně ČR, je v dnešní době zvláště aktuální. Téma podomního prodeje a podvodníků, kteří se přiživují na důvěřivosti lidí, bývá v médiích často diskutováno. Nepouštějte si nikoho neznámého do bytu, jen tak předejdete zbytečnému trápení. Zajímavé je i druhé téma, které se týká nákladů na naši léčbu. ...Výměna kartiček pojištěnců a nekalé praktiky při akvizici ... Náklady na operaci   Další díly: ... OSVČ … Ohlašovací povinnost … Sponzorské dary na gynekologii … Povinnost zaměstnavatele … Adresné zvaní na preventivní prohlídky

Nepoctivost některých nezná hranic

18.03.2014 Přijďte na velmi zajímavé setkání nejen o bezpečnosti 20. března od 13.00 do přednáškového sálu Centra aktivizačních programů pro seniory Burešova (1. patro). Besedu nejen pro seniory povede významný odborník a profesionálni kriminalista čerpající z mnohaletých zkušeností pan Miroslav Aksamít. Bývalý kriminalista vám praktickou formou poradí, jak předejit loupežím a násilí v domácnostech. I když se na nás informace o potřebě obezřetnosti tlačí z každého média, stále se potkáváme se smutnými příběhy těch, kteří si nedali pozor. A koho nenalákám na praktické rady, určitě si přijde na své u veselých historek z objasňování případů.   Srdečně vás zvu za pana Aksamíta

Jak dostat zákazníka

16.03.2014 Šmejdi, název, který se vžil pro označení prodejců s nekalými praktikami, zná už mnoho z nás. Odvážná autorka stejnojmenného filmu chodila „pod maskou“ na předváděcí akce a zaznamenávala otřesné situace plné agrese a zoufalství. Stále však existuje velké množství osob, které neváhají vyrazit na výlet s obědem a vidinou slíbeného dárku.   Praktiky prodejců se v důsledku celospolečenského tlaku a větší opatrnosti zákazníků mnohdy změnily a staly se sofistikovanější. Mediální výstupy na uvedené téma vedly i ke konci některých firem, jejichž obchodní strategie stála na předváděcích akcích. Samozřejmě je řada takových, které nelze házet do společného pytle. Je třeba však mít na paměti, že cíl všech zůstává stejný – uzavřít smlouvu na prodej či poskytnutí služby.  Riziko na nás však nečíhá jen na prodejních akcích, ale také u našich domovních dveří nebo na ulici. A je pouze na nás, zda jsme schopni racionálně zvažovat výhody nákupu v okamžiku, kdy nám zkušený prodejce vypráví o výhodách nabízeného produktu. Pojďme se podívat na některé z „triků“, kterými se nás prodejce snaží přesvědčit.    1. Nikdo si nesmí nic rozmyslet!  Každý prodejce se bojí věty „Já si to rozmyslím“, kterou tak často používáme v případě, kdy zboží nechceme koupit. Jakmile tato věta padne, zkušený prodejce rozehraje argumentační koncert, který má zabránit odchodu zákazníka. Velmi často apeluje na potřebu výrobku v naší domácnosti, která dosud jakoby trpěla pod nánosy špíny a bakterií. Vysokou cenu umí omluvit argumentem o příspěvku na charitu z části zisku. Mezi nejvíce nebezpečné argumenty pak patří ty o našem zdraví a kráse. A ruku na srdce, kdo odolá zázraku, který nás zbaví současných i budoucích zdravotních problémů. Zdatný prodejce se nás tak snaží dostat do rozhovoru, ve kterém nám předloží pádné argumenty, po kterých jen obtížně říkáme „nechci, děkuji“.   2. Příběh Do oblíbených prodejních praktik patří i vyprávění příběhu o jiných osobách. Smyslem je zacílit na naše podvědomí, abychom se s druhými ztotožnili a třeba dosáhli stejného úspěchu. Často mívají tyto příběhy špatný konec, protože ona nemoudrá osoba si nekoupila nabízený výrobek a proto dopadla, jak dopadla. Vzbuzení emocí je velmi vítaným efektem a zejména ženy a rodiče malých dětí se nechtějí dopustit podobného hazardu.   3. Pro a proti Další fintou, jak lapit „nalomeného“ zákazníka, je hledání „pro“ a „proti“ výrobku. S hledáním „pro“ nám prodejce většinou velmi iniciativně pomáhá, napovídá, sám uvádí výhodu. U „proti“ už tak aktivní není a je to tedy jen na nás, jestli jsme schopni nalézt stejný počet záporů. Hádáte správně – většinou nejsme. V takový moment se opět těžko říká, že výrobek nechcete nebo si to musíte ještě rozmyslet.    4. Ticho a mlčení Možná zažijete i překvapivé ticho, které se rozhostí po té, kdy je vám výrobek v superlativech představen. Prodejcovo mlčení, které vás zanechá o samotě na prodejně, vás nutí, abyste to byli vy, kdo ticho prolomí. Většinou to uděláte další otázkou, na kterou je již prodejce připravený. A většinou se tak sami dostanete do pasti, ze které není úniku.    5. Pochybnost Prodejci nahrává i naše nerozhodnost, protože i s tou si profesionál hravě poradí ve svůj prospěch. Jakmile prodejce cítí, že jste jen krůček od rozhodnutí, ale přesto vás trápí pochybnost, požádá vás, ať ji řeknete. A to už je opět jeho parketa. Vaše pochyby jsou rozmetány řadou logicky znějících argumentů, proč je nutné výrobek vlastnit. Smyčka se utahuje a ti stydlivější téměř nikdy neodmítnou.   A jsou tady mnohé další způsoby, kterými vás prodejce umí „lapit“. Nelze říci, že by dělal něco špatného, chce prodat. A ponechme stranou neetické chování, které jsme mohli vidět ve filmu Šmejdi. Pravda je, že při běžném nákupu potravin se s podobnou hrou nesetkáme. Popisované způsoby jsou vlastní spíše uvedeným předváděcím akcím ať už v domácnosti nebo někde na veřejnosti. Nejlepší rada pro všechny zní, na podobné akce nechodit a nikoho si nepouštět do bytu. Bohužel tak často činí senioři, tedy ti nejvíce zranitelní, kteří jen těžko odolávají psychologickému nátlaku ze strany prodejce.   

Časté dotazy zdravotních pojištěnců 2.díl

10.03.2014 I když se problematika souběhu příjmů netýká přímo seniorů, je určitě zajímavé si ji pro celkovou šíři pohledu na řešené problémy uvést i na našich internetových stránkách.  ... OSVČ Minulý díl: … Ohlašovací povinnost … Sponzorské dary na gynekologii … Povinnost zaměstnavatele … Adresné zvaní na preventivní prohlídky